Huvudlöss, blää

Shit också, det började klia i huvudet på mej och när jag började undersöka saken närmare hade jag fått löss. Isch va äckligt. Blev nästan helt hysterisk. Direkt började jag dessutom rota runt i hårbotten på gubbe och ungar... Önskar det fanns någon vaccin mot löss. Ut direkt på nätet för att leta på något starkt lusdödande medel. Började sedan förstå att huvudlössen faktiskt börjar bli immuna mot lusmedel. Vad sjutton skulle jag göra? Men det var lugnt. Jag hittade lösningen där ute. Eller det var inte alls någon lösning eller något annat flytande, utan en KAM. Världens bästa luskam som fungerar utmärkt både för att ta bort huvudlöss och gnetter.

Bland alla pyttesmå levande otrevligheter så slår nog huvudlöss och fästingar det mesta. Fästingar har det faktiskt också blivit en och annan i sommar, men dom kan man ju plocka bort direkt, till skillnad från lössen, där det tar ett tag innan behandlingen verkar.

När jag tänker vidare på otrevligheter så påminns jag om att det snart är dags att gå till tandläkaren. Och jag verkligen avskyr tandläkare. Min försöker dessutom hela tiden prata med mig under behandlingen. Fattar dom ingenting. Jag varken kan eller vill prata. Jag vill bara att dom ska göra sitt jobb så snabbt som möjligt så man kan gå därifrån och glömma allt vad tandläkare heter tills nästa gång det är dags. Min tandläkare skickar dessutom ut små fina vykort, där både tandisen själv och alla hans sköterskor och hygienister ler mot mej med vita tänder. I vanliga fall gillar jag att få kort, men tandläkartider ska komma i fula bruna kuvert, så man fattar att det är nåt otäckt på gång.

Dessutom har vi fått mögelskador på vårat hus. Kommer säkert att få astma på kuppen. Eller så kommer det väl att påverka centrala nervsystemet så man får nån annan otrevlig sjukdom.

Tack för ordet! Det var skönt att gnälla av sig.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0