Datorer och IT

För ungefär sju år sedan, när mina barn hade använt datorer och Internet i flera år, så var jag fortfarande en novis och tyckte det mesta med datorer var skit. När äldsta dottern fick en begagnad dator från Compaq, så förstod jag inte vitsen med att hon skulle ha en egen dator. Vi hade ju en dator, det räckte mer än väl tyckte jag.

Idag har äldsta dottern flyttat hemifrån, men ändå har vi fyra datorer i huset. En till mig (och den får minsann ingen annan röra), en till min man och varsin till sönerna.

Jag sköter alla datorer i huset, så här behövs ingen IT-support. Den tiden när jag tyckte datorer var kass är sedan länge sedan förbi. Nu är det mig de får slita från datorn för att komma och äta eller umgås med familjen.

I vår familj äger vi alla våra datorer själva, men jag har hört att det även kan vara förmånligt med hyrdata. Men eftersom jag vill pula och skruva och installera nya komponenter, så är det säkert bäst att jag har min egen burk.

Tänk vad fort det går från att man knappt visste hur man använder en mus till att använda typiska data begrepp, som ITIL, batch och C++.

Konstigt att det inte är fler som utnyttjar Internet och mail, till att marknadsföra sig. Via e-postmarknadsföring och nyhetsbrev kan man ju nå nästan hur många som helst för en oerhört låg kostnad. Och all upphandling som sker, kan ju lika gärna ske via nätet.

En sak är säker, jag älskar min HP och byter inte bort den för allt smör i Småland!!!

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0