Sport och fritid

Sport, sport, sport!!! Vilken tidning man än öppnar så handlar det om sport. Det är mest fotboll för hela slanten. Och ishockey förstås, fast det är mitt i sommarn. Just nu är det ju aktuellt även med speedway, fast där är det inte positiva vibbar direkt.

Jag vill också hålla på med sport. Fast tyvärr är jag för gammal att börja med friidrott, skateboard eller cross. Det får bli något mindre jobbigt och mer individuellt för min del. Nåt jag kan göra ensam utan lagkamrater eller fasta tider.

Undrar om golf kan vara något för mig, trots att jag har kass bollsinne. Får väl kontakta någon golfklubb och höra mig för. Men det lär vara svårt att bli medlem i någon golfklubb. Långa köer och dyrt är det också.

En annan sportlig aktivitet jag kan tänka mig är att paddla kajak. Det verkar vara lagom jobbigt och så får man en naturupplevelse samtidigt också.

Eller kanske turridning på semestern? Bara inte hästarna är för stora, så skulle det vara kul att testa.

Allvarligt talat lutar det mest åt gammal hederlig styrketräning. Fast inte i den omfattningen att man ska börja med kosttillskott och andra preparat. Bara lite lagom för att få lite mer muskler och lite bättre fettförbränning.

Tänker faktisk också börja promenera. Inte mesiga promenader på elljusspåret hemma, utan ut i naturen, rakt genom sankmarker, över höjder och genom buskage. Ska bara köpa ett par bra kängor först...

Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Anna

Bra idé med promenader tycker jag men allt annat också. Lycka till!

2007-06-14 @ 23:40:07
Postat av: Katarina

Jag tycket att det är en bra idee att utöva nån sport, vilken som helst. Det viktigaste är att man rör på sig och inte sitter hela dagen inför dator eller tv. Dessutom tycker jag att det aldrig är för sent att sättta igång med nån sport.

2007-06-22 @ 21:19:52
Postat av: Katarina

Det är vikigt att utöva nån typ av sport, vilken som helst, bara man rör på sig!

2007-06-25 @ 00:42:09
Postat av: joanna

jag håller med katarina, och en sak till: det är aldrig för sent att börja!!

2007-07-02 @ 12:59:42
URL: http://www.luna-search.com/Fritid
Postat av: Evelina

Katarina, jag delar din åsikt. Men de flesta som bör röra på sig förstår inte behovet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0