Catering

Jag älskar att läsa om mat, slukar recept och menyer (haha). Gillar däremot inte att laga mat, mer fantisera om alla fantastiska rätter som finns. Brukar kolla receptsajter, men även menyer på restaurangsidor. Nu har jag hittat min nya passion: Catering! På alla hemsidor för catering företag kan man se fantastiska menyer av olika slag. Har hittat några underbara maträtter... Visserligen fattar jag inte alltid vad det egentligen innebär men visst låter det fantastiskt. Vad sägs om följande:

Hjortfilé tournedos med grönpepparsås, bräserad fänkål och Lionaise potatis - mmm det vattnas i munnen. Detta fantastiska exempel kommer från Pielen Catering i Stockholm

Fläsksatay med lemongrass och jordnötssås - Fläsksatay är tydligen ett grillspett. Detta exempel kommer från Birka Event som också ligger i Stockholm... (Ligger alla catering firmor där?)

Honungstekt ankbröst med apelsinsås, serveras med mandelpotatis - Absolut något för min arbetskompis, han älskar ankbröst... Detta kan man hitta på NG Catering (också i Stockholm)

Har hittat en genomgående trend hos alla Catering-ställen: Gös!!! Tyvärr låter det inte alls gott. Låter som mört fast större.

Nu gäller det bara att hitta ett bra tillfälle att fixa en stor fest så att jag får äta någon av dessa fantastiska maträtter....


Buffe från Pielen Catering

Kommentarer
Postat av: Christer

Hos oss slipper du gösen (även om jag tycker det är gott...). Vi erbjuder ett prisvärt sortiment av ekologisk catering av högsta klass. Se mera på www.delistockholm.se samt www.delistockholm.se/blogg

2011-10-01 @ 15:27:51
URL: http://www.delistockholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0