Ny bil - vilket lyft!

Äntligen... Jag har fått min nya bil nu. Och den är faktiskt helt NY, ingen som kört den i 10 år innan, inte ens en enda vecka. Visserligen var jag tvungen att låna pengar för att kunna köpa den, men som jag längtat. Jag har aldrig haft en helt ny bil förut och det känns så speciellt. Den luktar ny, den ser ny ut och den känns jätteny. Problemet med den nya bilen är bara ett enda. Man får en tendens att köra alldeles för fort med en ny bil. Fattas bara att jag får fortkörningsböter nu... En nackdel till är att min bilförsäkring blir så mycket dyrare. Men sånt är livet. Vinterdäck fick jag med på köpet, så den kostnaden slipper jag iallafall.



Det är så himla skönt med en ny bil. Man slipper befatta sig med rostskrapning och påfyllnad av motoroljor i tid och otid. Såna prylar är inte min grej. Man slipper även buller från en 15 år gammal rosthög. Jag har ju hankat mig fram med hjälp av kompisar en tid nu. Lånat bil när det har varit nödvändigt och annars har jag fått ta bussen. Men nu är det slut med bussresor för min del. Kanske jag börjar tänka på miljön om några månader, men nu ska jag bara njuta av min nya bil och köra överallt. Funderade på att köpa en miljöbil, men det är ju så himla svårt att få tag på biobränslen ännu så länge.

image7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0