Plastikkirugi & Skönhet

Tittade mig i spegeln i morse. Det var ingen upplyftande syn. Blek och hålögd och dessutom upptäckte jag en massa rynkor jag inte sett förut. BLÄ! Det är inte roligt att bli äldre, iallafall inte utseendemässigt. Annars tycker jag det är helt okej att inte vara tjugo längre.

Min första reaktion var PLASTIKKIRUGI!!! Bort med alla rynkor med en ansiktslyftning. Eller kanske botox? Men sen såg jag en bild av drottning Silvia framför mig och kände att det där kanske inte var så lyckat. Sen tänkte jag på Stina Dabrowskis program häromveckan, där Britt Ekland var med. Det var ingen vacker syn, så plastikkirurgi kanske inte är rätt metod. Får väl försöka hålla mig till mer naturliga metoder. Lite kosttillskott och vitaminer kanske kan hjälpa upp ringarna under ögonen och iallafall få mig att känna mig piggare, även om det inte syns utåt. Det finns ju skönhet på burk också. Lite makeup nu inför våren kanske inte skulle vara helt fel.

Sen är det ju snart strandsäsong. Känns som det blir kläder på det här året om jag inte kommer igång med att banta nu direkt. Lite viktminskning skulle inte sitta fel. Får testa något preparat för viktkontroll, även om jag inte riktigt tror på bantning på burk. Fettsugning är iallafall inget för mig, jag mår illa bara jag tänker på det. Tyvärr har man sett det på TV och det ser riktigt läskigt ut.

Det lättaste valet är dock givet: Behålla kläderna på och låta bli att titta sig i spegeln...



Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0