En skog av modebloggare

Modebloggare verkar vara framtiden. Några riktigt unga tjejer bloggar om kläder, mode och smink och tjänar stora pengar på detta. Nu har det börjat växa upp en hel skog av modebloggar. Andra tjejer tror att de också ska bli rika genom att blogga om flärd och lyx. Tyvärr tror jag det är kört. Lagvrängarna har nu börjat dra åt snaran och granskar nu bloggar och liknande. Det finns skattelagar och marknadföringslagar som måste följas och bloggarna har hittills kunnat härja fritt utan någon större granskning.

Tjejer som funderar på att försöka sig på en Blondinbella kan nog bli väldigt besvikna. De allra flesta bloggar blir inte välkända, har inte många läsare och är inte intressanta för företag att synas på och ger därför inte några pengar. Blogga ska man nog göra för sin egen skull, inte för att tjäna pengar. Men det är min tro och åsikt. Läste förresten på Metro idag att Blondinbellas pappa tycker att hennes gymnasieskola borde betala henne, eftersom hon nämner den i sin blogg. Jag nämner Blondinbella på min blogg, så då tycker jag hon ska betala mig...

Annars är mode högsta mode just nu. På Aftonbladet är det Sofi Fahrmans modetips som dominerar. Hon skriver om säsongens måsten och vem som är hetast just nu bland välklädda modeller. Metro och Expressen kör också mycket modetips på sina sajter. 

Men om trenden med modebloggar fortsätter kanske det blir ett framtidsyrke. Då kanske det kommer nya högskoleutbildningar i bloggning. Nåt att tänka på för högskoleverket.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Ha en trevlig helg! ♥

2008-04-04 @ 09:22:02
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0