Svåra val

Så var det äntligen dags att göra om hemma. Var på gång redan i våras med att titta på kataloger med nya kök, besöka sajter med köksluckor och inredning. Men sen kom sommaren och jag la ner allt arbete. Men nu är det dags igen.

Först och främst måste vi hitta en expert på golvslipning. Min käre make försökte sig på att slipa trägolvet i vårt sovrum, men resultatet blev väl inte så där jättelyckat. Nu ska det in en expert så att vi får ett SNYGGT golv!!! Dessutom har jag börjat titta på kakelugnar. Vore skitläckert med en gammaldags kakelugn där.

Sen ska det bli en rejäl köksrenovering också. Ut med vitvarorna och in med nytt. Nya köksluckor ska vi också ha. Måste komma ihåg att kontakta en rörmokare, så vi kan flytta diskhon till andra sidan av köket.

Tack och lov är det inte dags för renovering av vårt badrum ännu. Det är inget kul att göra det under de kalla månaderna. Sist vi renoverade badrummet beställde vi en mobil toalett, men vi var tvungna att ställa den utomhus. Vi höll på att frysa rumpan av oss eftersom det var i februari. Och den gången kunde vi inte skjuta på det, eftersom vi fått rejäla fuktskador i badrummet.

Ser verkligen fram emot mitt nya kök och mitt halvnya sovrum. När allt är klart ska jag frossa bland tyger och textil på Hemtex. Kanske ett snyggt nytt överkast och lite nya gardiner. Finns förstås fler företag som har massor av snygg heminredning, men Hemtex har verkligen allt.

Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0