Rökning utanför krogen

Nu är det ett och ett halvt år sen det blev rökförbud på krogar och restauranger. Vilket lyft! Helt plötsligt stank man inte som en skorsten, morgonen efter en utekväll. Man var inte tvungen att slänga varenda klädesplagg i tvätten och tvätta håret med dubbla schampoomgångar varje gång man vågat sticka in näsan på en krog eller pub.

Men det finns även nackdelar. En kompis till mej konstaterade att man helt plötsligt kände helt andra lukter som rökningen maskerat. Svett- och fislukt. Inte så mysigt det heller. Men den lukten sätter sig åtminstone inte i mina kläder.

Sen finns det en annan grej som retar mig. Precis utanför dörren till krogen står det oftast ett helt gäng och röker. Det är fullt med fimpar på marken och man måste passera ett jättemoln med cigarettrök. Äckel päckel!!

Men man kan väl ändå konstatera att blivit mycket bättre när det gäller rökning. Tänker tillbaks på när jag var liten och min pappa var storrökare. På den tiden rökte alla överallt. Hemma, i bilen, på jobbet. Inte konstigt att jag drabbades av allergier och astma. Fortfarande mår jag jättedåligt av tobaksrök. Så allt var inte bättre förr. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0