Mitt snygga hus!

Jag bor i ett hus från mitten av 80-talet. Jag tycker fortfarande att det är nytt och snyggt. Men när man tänker efter är det över 20 år nu. Och är väl inte så där jättesnyggt längre, varken arkitekturen eller inredningen med tapeter och sånt. Då är faktiskt sådana där riktigt gamla trähus från 1800-talet vackrare.

Jag drömmer naturligtvis om ett nytt flott hus. Har därför varit ute och kollat runt på nätet vad det finns för möjligheter. Fast jag får väl snällt fortsätta att drömma. Är väl inte riktigt läge för att tänka på nytt hus just nu.

Däremot kan man ju fixa till sitt gamla hus litegrann. Vi har redan bytt ytterdörrar på huset och det blev ett rejält lyft.
Vi är ju också på gång att fixa till trädgården med ny altan. Men allra helst skulle jag vilja ha ett lusthus i trädgården, tänk vilket lyft!

Så småningom ska vi lägga nya laminatgolv i hela huset och tapetsera om. Då ska jag också sätta upp träpersienner i vardagsrummet. Det blir snyggt och skyddar bra mot solen. Lite kakel i vårt badrum skulle också bli bra. Fast inget av detta syns ju utåt. Synd! För jag hörde några som gick förbi vårt bostadområde som undrade hur man kunde bo i sådana där gamla stugor!!!

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0