Trädgårdsdax

Har hört att det ska bli riktigt varmt i helgen. Hade tänkt att så lite fröer i min trädgård i påskhelgen, men det blev inte mycket med det. Snön föll och kallt var det. Istället blev det stenläggning av altanen. Det var inte så kul i kylan.

Men nu till helgen ska det bli odling av. Har beställ frön på Internet, både för blommor och grönsaker. Har också köpt böcker om att odla i sin trädgård. Ska se om jag kan få några tips och råd där. Det är alltid kul att se på alla fina trädgårdsbilder som det brukar finnas i sådana böcker.

Om det blir riktigt varmt kan man ju ta fram sina trädgårdsmöbler och sitta ute och läsa. VAD HÄRLIGT!!!

Det är väl nu i början av våren som man har tid att sitta på uteplatsen och inte göra nåt speciellt. Sen är det ju dags att ta fram sin gräsklippare och alla andra trädgårdsmaskiner och börja vårda trädgården också. Inte så kul, men ett måste.

Blir det en varm sommar måste man vattna också. Jag brukar faktiskt inte använda vattenspridare, utan går med min lilla kanna och vattnar varje liten växt för sig. Det är en njutning att pyssla om sina blommor. Det gillar jag verkligen. Men gräsklippning, mossbekämpning, grävning och annat tungt jobb överlåter jag med varm hand åt mannen.


image2


Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0