Må bra grejer för kropp och själ!

Ibland suckar man djupt och känner att det här är inte min dag. Man är nere och deppig och inget känns bra. När jag känner så brukar jag ta fram papper och penna och lista alla saker som jag tror skulle få mig att må bra. Och sen väljer jag ut någon av sakerna och ser till att den grejen händer. Det kan vara en upplevelse eller bara en påse godis. Oavsett vilket. När man har gjort den där grejen. Kanske köpt sin påse godis, eller åkt på minisemester och bott på hotell i Göteborg, så känns vardagen mycket lättare igen. Vissa saker går inte att genomföra. Jag har t ex inte råd att köpa ett utomhus spa, men att köpa nya hundkläder till lille Zambo, det kan jag ju alltid göra.

Idag har jag haft en sån där jobbig dag. Istället för att ta fram papper och penna, tog jag fram bloggen istället och tänkte använda den för att lista alla må-bra-grejer. Kanske kan det ge inspiration till någon annan.

Här kommer min lista:

Böcker - ett säkert kort. En bra bok får mig att glömma alla trivialiteter och försvinna in i en annan värld.
Actionfilmer - också ett bra sätt att försvinna in i en annan värld.
Kosttillskott - kan ju få mig att må bra även i kroppen.
Fixa min arbetslöshetsförsäkring - får mig definitivt att känna mig tryggare.
Lite ny makeup och nya underkläder - fin utanpå gör att man känner sig bättre inuti också.
En vandring i nya sköna marker - gör gott för både kropp och själ.
Lite odling i trädgården - speciellt nu på våren.

Det var allt jag fick ihop denna gången. Tror att det blir två grejer från listan de närmaste dagarna. Dels har jag en ny bok hemma jämte sängen och dels är det väder för lite trädgårdarbete. Så böcker och odling blir veckans val.

Må gott!



Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0