Bilstereo = Körglädje?

Till helgen ska familjen ut på en långtur med bilen. Tänkte lite på hur det var när jag var liten. Då fanns det minsann inga bilstereo i bilarna. Jag och min syster satt med en liten transistorradio bak i bilen och slogs om att få bestämma kanal. Och mottagningen var kass. Batterierna varade inte så länge heller, så efter ett par timmar blev det tyst och vi kunde fortsätta att bråka om andra saker än radion.

Sen köpte familjen ny bil och vi fick en inbyggd bilradio. Med TRE KANALER. Hurra!!! Det var tider det.

Nu är det cd-växlare och mp3 som gäller och högtalare fram och bak och kanske extra baslådor. Läget har förändrats. Men nu blir det andra problem istället. SÄNK LJUDET skriker äldste sonen, jag lyssnar på min mp3 och hör inte ett enda ljud när ni lyssnar på er skitmusik. Näste son försöker läsa och vill att både vi och storebrorsan ska sänka ljudet. Till slut blir det kaos och man vill slänga ut allihop och sitta ensam i bilen och ösa på med ACDC på högsta volym.

Kanske skulle man skaffa en portabel DVD-spelare, så kan man köra karaoke i bilen! Bara inte chauffören är med och leker så går det nog bra.

BloggiToppen

Andra bloggar om: ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0